Integrarea copilului cu dizabilitati  (Autism si Sindrom Down) in invatamantul de masa -  principii de baza

(Curs pentru cadre didactice, parinti, terapeuti si insotitori)

 

Orice interventie terapeutica are ca si scop final  integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa, cu insotitor sau fara,  in functie de potentialul fiecarui copil . Practica si noile politici educationale au demonstrat ca discriminarea pozitiva poate aduce succese, pentru ca ea presupune, dreptul la diferenta si la specificitate intr-un cadru scolar nediscriminativ.Astfel copiii sanatosi au sansa sa isi dezvolte interesul social invatand sa incurajeze si sa arate incredere unui copil cu dizabilitati care are un alt ritm de dezvoltare.

 

Cursul de baza pentru integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa se adreseaza si vine in sprijinul cadrelor didactice avand scop principal informarea despre problematica conceptului de dizabilitate, cate tipuri de dizabilitati exista,  etapele interventiei terapeutice si deprinderea cu principiile de baza ale integrarii copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa.

 

Cursul contine mai multe prezentari video , si  cazul unui copil cu autism integrat in invatamantul de masa cu  traseul pe care l-a urmat timp de 5 ani monitorizat. La sfirsitul cursului, educatorii pot adresa intrebari si sint invitati la discutii pe aceasta tema, alaturi de parinti.

 

Informatii generale si utile  despre curs

 

Cine poate participa la curs? Cadrele didactice, psihologi, insotitori si  parinti cu copii cu dizabilitati ce doresc sa isi formeze o viziune de ansamblu a procesului integrarii in invatamantul de masa.

 

Numele institutiei organizatoare: Asociatia Psihologilor Profesionisti din Romania

Titulatura cursului:   Curs de pregatire profesionala continua

Formator: Sinziana Burcea, - psiholog clinician principal cu specializare de lunga durata in autism si alte dizabilitati in tara si strainatate

Adresa de contact: B-ul Dacia, Bl 2, Ap 22, Parter , Piatra Neamt

Durata cursului : 1 zi

Numar total de ore: 8 ore  

Taxa de participare : 120 RON

 

Mentiune: cursul nu este creditat de Colegiul Psihologilor din Romania .

Beneficii:

Educatorii, parintii , terapeutii si insotitorii vor primi informtii pertinente si profesionale intr-un cadru organizat. Vor putea beneficia de experienta de lunga durata a formatorului in  interventia terapeutica si integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa. Prezentarea cursului are caracter interactiv iar  elementele video exemplifica vizual aspectele teoretice ce se vor regasi si in suportul de curs.

La finalul cursului educatorii si psihologii vor primi un certificat de participare care atesta numarul de ore de formare si posibilitatea de a primi supervizare de specialitate din partea formatorului, in situatia in care educatorii au copii cu dizabilitati integrati la grupa lor.

La finalul cursului educatorii, terapeutii si parintii vor putea privi dintr-o alta perspectiva copiii cu dizabilitai care pot deveni o experienta personala si spirituala de neuitat. 

 

Copiii cu dizabilitati ne  invita la autocunoastere si constientizarea propriilor noastre limite!!!

 

 

TEMATICA CURSULUI

            1. Psihologia dezvoltarii copilului

                             1.1 Dezvoltarea sinelui

                             1.2 Fatetele Eu-lui (eu-l corporal, biografic, material, social, reflexiv)

                             1.3 Teoria atasamentului - Starea de a fi atasat si Ce nu reprezinta atasamentul parental?

            2. Familia ca unitate dinamica si organica

                             2.1 Dinamica familiei cu copiii cu nevoi speciale

                             2.2 Impactul diagnosticului asupra familiei

                             2.3 O zi din viata unui parinte al unui copil cu nevoi speciale 

                             2.4 Sase lucruri pe care trebuie sa le stim despre parintii cu copii speciali

                             2.3 Utilitatea abordarii holistice a familiei

           3. Nevoile fundamentale ale copiilor cu nevoi speciale pentru a avea succes

                              3.1 Cei 4 C

                              3.2 Arta de a incuraja

           4. Personalitatea terapeutului, parintelui, educatorului in lucrul cu copiii cu nevoi speciale

                              4.1 Relatia

                              4.2 A privi si a observa

                              4.3  Formularea clara a scopurilor si obiectivelor terapeutice

                              4.4 Munca in echipa. A apartine unui grup. 

            5. Tehnici de interventie specifice copiilor cu nevoi speciale 

                             5.1 Terapia prin joc (organizarea camerei de terapie la domiciliu)

                             5.2 Tipuri de joc (conceptul de cooperare si reciprocitatea, jocul structurat si interactiv, obtinerea atentiei, atentia impartasita, spatiu , timp de reactie, liber arbitru) 

                              5.3. Tehnici de integrare senzoriala 

             6.  Integrarea sociala a  copiilor cu dizabilitati . Ce presupune?

                             6.1 Abilitatea copilului cu dizabilitati de a fi „el insusi”.

                             6.2 Cunoasterea propriilor limite. Adaptarea la regulile de grup si cele sociale

                             6.3  Confruntarea cu realitatea. Dezvoltarea abilitatilor de a testa mediul inconjurator

                             6.4   Integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa. Integrare versus anexare.

                6.5   Insotirea copilului si supervizare

                             6.6   Cand integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa nu este recomandata?

             7. A fi eu insumi - poveste terapeutica

 

 

Va puteti inscrie sau obtine relatii suplimentare la numarul de telefon 0742700962 

Persoana de contact: Sinziana Burcea

E-mail : sinzianaburcea@yahoo.com

 

Au fost sustinute cursuri in orasele:

 

    1. Piatra Neamt ( mai 2010)

    2. Targu Neamt (04.02.2011) - organizator Mariana Cosma (cadru didactic invatamant prescolar)

    3. Bicaz (12.02.2011) - organizator Rodica Savu (cadru didactic invatamant prescolar)

    4. Piatra Neamt (14.05.2011) - Organizator Gina Gheorghiu (cadru didactic invatamant prescolar)